Välkommen till Kodskolan

Ordet skola kan låta lite tråkigt, betrakta istället denna sida som en lekplats, en lekplats för dig som är nyfiken på programmering. Du kommer här få grundläggande kunskap hur du skriver egen kod/programmerar en hemsida. Men varför stanna där, du kommer också få grundläggande kunskap hur du kodar ett enklare spel. Schysst va!?!

Språken

Om du tänker dig en hemsida som en mänsklig kropp, så kommer HTML vara skelett och muskler som bygger upp en struktur. CSS motsvarar skinn, hår och kläder, med CSS sätter du alltså färg och proportioner på din sida. Till slut kan du tänka dig JavaScript som kroppens hjärna och nervsystem som kan få skelett och muskler att röra på sig. Med några enkla JavaScript koder kan du också byta färg och storlek på kläderna. Coolt va!?!

Och du.... se till att ha kul när du skriver din kod och Lycka till